מעגל הדמים • "לקראת חנוכה בהחלט רואים כאן את הניסים שוב"

במערכת הביטחון השלימו לאחרונה את כל דיוני התקציב לשנים הבאות וצה"ל נערך בהתאם לכך. רק היום התקיים תרגיל אוגדתי רחב היקף שלא נערך כמוהו בעשר השנים האחרונות ובצה"ל בהחלט מתכוננים
קובי פינקלר 2 Comment on מעגל הדמים • "לקראת חנוכה בהחלט רואים כאן את הניסים שוב"

שר הביטחון אביגדור ליברמן: קיצור השרות לשנתיים וחצי הוא בלתי אפשרי. נצטרך לחזור למתווה של 36 חודשים • גורם בכיר: "היינו שבויים כל העת במחשבה שחיל האויר מסוגל לעשות הכל. לתקוף, להשמיד, להרתיע ועוד. אבל זה לא הכל"

במערכת הביטחון השלימו לאחרונה את כל דיוני התקציב לשנים הבאות וצה"ל נערך בהתאם לכך. רק היום התקיים תרגיל אוגדתי רחב היקף שלא נערך כמוהו בעשר השנים האחרונות ובצה"ל בהחלט מתכוננים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חצי שנה אחרי שנכנס לתפקידו כשר הביטחון מתווה השר ליברמן את מדיניותו בתחום כח האדם בצה"ל ואומר שקיצור השרות לשנתיים וחצי הוא בלתי אפשרי

"אני לא רוצה לפתוח הסכמים שעליהם חתם שר הביטחון הקודם, אך נצטרך להגיע להבנות חדשות עם האוצר ונחזיר את השרות לשלוש שנים. שנתיים וחצי שרות זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה" מדגיש שר הביטחון.

ובתוך כך גורם ביטחוני מתייחס למוכנות של צה"ל ומערכת הביטחון ואומר כי למרות שהמוכנות של צה"ל ומערכת הביטחון היא טובה מאד ואנו מצויים במוכנות שלא היינו בה שנים, אנחנו צריכים להתחיל לחשוב מחדש על בניית הכח. "ישנם כוחות לוחמים של החיזבללה המונות כ 1800 מחבלים שאחרי לחימה של חמש שנים הגיעו למיומנות גבוהה מאד. אנחנו צריכים לתת לכך מענה ולכן אנחנו מתאמנים.

יתרה מכך "היינו שבויים כל העת במחשבה שחיל האויר מסוגל לעשות הכל. לתקוף, להשמיד, להרתיע ועוד. אבל זה לא הכל. אנחנו צריכים להגיע למצב בו תהיינה בידי מערכת הביטחון תשובות התקפיות גם בלי להישען אך ורק על חיל האויר ולכן אנחנו נדרש לבנות בניין כח גדול וחזק של טילי קרקע קרקע.

"הייתי רוצה לראות יותר רק"ק ארוכות טווח ובעלות משקל קרבי הרבה יותר. רקטות כאלו יכולות לשנות את התמונה" אומר הבכיר ומוסיף "אנחנו מדברים על טווח שיכול לכסות שטח שבין 20-200 ק"מ ובמשקל שבין 30-450 ק"ג. זה יהיה שינוי משמעותי שנוכל להפעילו בכל עת" אומר הגורם ומסביר שלמרות שיש כאלו וגם בתוך המערכת שחלוקים על תפיסה זו צריך ללכת אליה.

במערכת הביטחון השלימו לאחרונה את כל דיוני התקציב לשנים הבאות וצה"ל נערך בהתאם לכך. רק היום התקיים תרגיל אוגדתי רחב היקף שלא נערך כמוהו בעשר השנים האחרונות ובצה"ל בהחלט מתכוננים. "אנחנו רואים יותר ויותר נסיונות לפתח ולשים יד על נשק בלי קונבנציונאלי כולל נשק כימי וביולוגי גם מצד המדינה האיסלאמית דבר שמחייב אותנו להיערך בהתאם" אומר גורם ביטחוני.

המצב באזור תמיד נפיץ ובלתי צפוי לכן אנחנו נערכים "זה נס שאנחנו מחוץ למעגל הדמים שעוטף אותנו מסביב. לקראת חנוכה בהחלט רואים כאן את הניסים שוב" בכיר במערכת הביטחון.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חבורת איוולים! במקום להעיף את הבנות מהצבא בשל היותם נטל כלכלי אדיר,
    ובכסף העצום שעולה להחזיק אותם לבנות צבא מקצועי עם שירות קבע בשכר, מה שיחסוך הכשרת טירונים מידי שנה
    ויחסוך את סבסוד ותמיכה בחיילים וחיילות במשך כל ימי חייהם, ולנתב את המשאבים האלו לחזק ולשכלל את ביצועי הצבא והכשרת החיילים באופן שיגביר את האפקטיביות והמקצועיות של החיילים
    במקום זה בוחרים הפוליטיקאים לשרוף מליארדים ולסרבל את הצבא ולתסבך את החיילים עם אבטלה סמויה, זימה וגם סמים והתאבדויות
    (ממוצע כל שבועיים מתאבד חייל)